Alla inlägg under februari 2007

Av Pernilla - 14 februari 2007 18:11

Nu har våra kompisar och deras lilla bebis åkt hem. Det är mysigt med små som man kan gulla och leka med men det är lika skönt när de åker. Praktiskt med lånebarn som man kan lämna tillbaka när det blir jobbigt:)Hade fått två alla hjärtansdagskort i brevlådan. Ett från mamma och pappa och ett från en kompis. Tack! Det värmer med "kulpost"!!Nu ska jag snart inventera kyl/skafferi och se om där finns något att laga till middag. Orkar inte handla. Kan man ha våfflor till middag? :)Ha en go´ kväll allihop!

Av Pernilla - 14 februari 2007 08:18

Idag har Valentin namnsdag och det är således Alla hjärtansdag idag:) Vi brukar fira sådär lite lagom. Jag fick en blomma och ett choklad med texten "I love you" av sambon och han fick lite smått av mig. Barnen fick också små presenter. Inka fick inget men jag ska köpa ett grisöra till henne på lunchen så att hon blir glad. Hon älskar öron men hon har iofs inte så bra smak för hon äter gärna platta grodor också när vi är ute:)Idag har jag en del inbokat på förmiddagen men tomt på eftermiddagen, vilket iofs inte brukar betyda tomt i praktiken sen. Får se vad denna dagen bär med sig.I kväll får vi bebisbesök hemma. En kompis kommer och fikar med sin lilla dotter (hon är snart 5 månader). Ska bli mysigt.Ha en härlig Alla hjärtansdag idag!

Av Pernilla - 13 februari 2007 19:35

Varje tisdag är det ett nytt tema på: http://vimsig.com/tisdagstema/ och jag har bestämt mig för att haka på. Första veckan för mig alltså och denna vecka är temat avlång. Efter en stunds funderande kom jag fram till att jag skulle använda en bild jag tog i somras. Avlånga lupiner. Lupiner som är dotterns favoritblomma. Visst är de vackra?

Av Pernilla - 13 februari 2007 15:52

Och nu ringde de och bad att jag skulle guida en grupp från england på mitt jobb. De tyckte att jag var så duktig förra året och så bra på engelska så de ville gärna komma igen. Tack, sånt värmer:) Inte helt enkelt att guida engelsmän på engelska. Lite lätt nervöst!

Av Pernilla - 13 februari 2007 15:16

Varför gör det det? Konstigt värre:) Hela dagen har andats torsdag. Vill jag ha helg tro? Nej, det är inte det utan jag är vilse på dagarna. Inget märkligt har hänt under dagen mer än att den är torsdagsaktig då:) Jo, jag har blivit med praktikant. Hon kommer v.9 får se hur det går. Har haft praktikanter innan, tjejen som kommer nu har faktiskt varit min praktikant tidigare, och det är ganska mycket jobb faktiskt men väldigt lärorikt.

Av Pernilla - 13 februari 2007 08:53

Blä, vilket trist väder. Regn och blask. Blev helt lerig när jag hade varit ute med Inka och skulle torka hennes tassar. Inte kul:( Idag blir nog en vanlig dag inga speciella saker mer än jobb och kanske lite tv-tittande ikväll. Om det skulle hända något exceptionellt så återkommer jag:)Ni får en bild på Inka som äter vinbär i solen utanför stugan i gråväderspresent. Varsågoda!!

Av Pernilla - 12 februari 2007 19:58

Det blir Helsingfors på 20-årsdagen:) Ska bli kul! Sambon har aldrig varit där och jag har bara varit där en gång och då var jag där på utlandspraktik. För oss här i söder är det ett väldigt exotiskt resmål, men jag antar att längre upp i landet är det som för oss när vi åker till Köpenhamn, trevligt men inte så ovanligt och exotiskt!? Hoppas att mamma kan passa Inka det har jag inte frågat ännu. Kan du det mamma? :)

Av Pernilla - 12 februari 2007 18:56

Det var ju hemskt vad alla var stingsliga idag, tror att de behöver vara lediga! Som tur är är det sportlov nästa vecka! Jag hade gärna varit ledig då med men tyvärr......

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards