Alla inlägg den 18 februari 2007

Av Pernilla - 18 februari 2007 21:43

Såg världens grej i förmiddags! Blev så glad och blir glad så fort jag tänker på det. En invandrarkvinna i 50-60 årsåldern med slöja kommer gåendes utanför vårt hus. I handen har hon 2 jättestora helliumballonger. Vi kan se att det står något på dem men inte vad. Tänker att hon är nog på väg till en uppvaktning av något slag. Börjar klura på var hon är på väg och vem hon skulle uppvakta etc. När hon kommer närmre ser vi vad som står på ballongerna och då kan jag inte låta bli att skratta. Med stora bokstäver på ballongerna står: "You sexy thing!"Och nu funderar jag ännu mer på var hon var på väg och vem hon skulle uppvakta. Eller om hon själv hade fått dem. Hon gjorde min dag:) Så himla söt!Exakt sådana här ballonger var det:)

Av Pernilla - 18 februari 2007 16:58

Lagar middag för fulla muggar, en slags sopp-gryta. Hoppas den blir god, har bara slängt i det som verkar gott. Potatis, purjolök, rödbetor, kyckling och champinjoner + kryddor, buljong och creme fraiche. Jag tror det blir bra men man vet aldrig. Ska ha ett gott rött vin till och valnötsbröd. Återkommer med recension sen.

Av Pernilla - 18 februari 2007 11:45

Oj, vad jag sovit länge idag. Typ 11-12 timmar. Nu känner jag mig så där riktigt seg. Och inte har jag ätit frukost än heller. Ska göra det så fort jag skrivit klart detta inlägget. Igår fick vi besök på eftermiddagen, en kompis och hans bebis. Hon har inte så mycket kolik längre så hon skrek inte alls som när hon varit här innan. Det var riktgt mysigt att ha henne här. Hon satt långa stunder hos alla och bara tittade sig omkring. Dottern tyckte att det var väldigt väldigt mysigt. Ja, jag med det ska jag inte förneka. Vi fikade pannkakor och hade alla de tillbehör man kan tänka sig: sylt, grädde, glass, hackad choklad m.m Supersmarrigt var det. De stannade till efter melodifestivalen. Sen var jag jättetrött. Hade inte sovit så mycket natten innan, så jag somnade i soffan när jag och sambon tittade på en film:( Så det var bara att gå och lägga sig och fortsätta sova....Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Diska i alla fall. Kul va? Blir så himla mycket disk så fort man inte tar det direkt. Jag diskade igår på förmiddagen men sen har vi inte diskat och nu är där ett berg med disk. Ses senare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards