Alla inlägg under september 2007

Av Pernilla - 30 september 2007 19:03

Somnade 05.30 imorse:( Det är inget kul. Hoppas att jag får den hjälp jag behöver imorgon när jag ska till doktorn. Jag måste få sova, jag blir galen (galnare) snart!


Idag är familjen barnvakt till lilla I och det är mysigt. Vi har varit och matat ankorna i stadsparken bland annat.


Mina föräldrar har också varit här en stund för att lämna lite saker. De hade med sig en trappmaskin, sån som man tränar med och det är väldigt jobbigt. Men jag ska försöka träna lite varje dag.

Av Pernilla - 29 september 2007 16:13

En kompis kom med en hel kasse böcker till mig:) Så nu har jag att göra!

Av Pernilla - 29 september 2007 11:16

Jag lever och det är lördag. Ungefär på den nivån är det idag. Och ändå är det något bättre än igår som var en pissdag.

Av Pernilla - 28 september 2007 10:18

Blir helt vilse på dagarna. Och nätterna:( Var uppe och gick ett par rundor i natt. Men något party var det inte! Somnade vid 4.30-tiden Jag blir helt ding i huvudet av det här! Ge mig något ordentligt som jag somnar av, en träklubba eller vad sjutton som helst. Ska till nya läkaren på måndag och hoppas på att han kan göra lite underverk.


Sen hoppas jag att försäkringskassan kan skicka mig lite mer pengar för det ekar attans tomt på kontot! Har fått mindre hälften av vad jag brukar få ut när jag jobbar och såna marginaler har inte vi direkt. Men det löser sig väl snart hoppas jag!


Igår hade jag lunchbesök av en kompis på en timme och det var trevligt och precis lagom.


En sak jag är extra ledsen över är att jag inte orkar besöka bokmässan detta året:( Jag har ju varit där ett par år på rad och det var varit så givande men iår finns ingen ork till något och absolut inte såna evenemang.

Av Pernilla - 27 september 2007 08:41

Hade V på besök igår och det var mysigt:) Vi pratade och pratade och däremellan åt vi lite soppa och drack lite kaffe. Jag fick blommor och en ljudbok av henne + ingredienser till en fruktdrink:)


Sova utan tablett var lönlöst så kl 02.30 gick jag upp och tog den och somnade en timme senare ungefär. Nu har jag inga fler för läkaren skrev bara ut 10 stycken så till på måndag får jag klara mig utan. Ska vi ha nattpartyn? Eller förresten party orkar jag inte med så ni får hålla tummarna att jag kan sova ändå.

Men jag slapp skakningarna i benen i alla fall. Men jag har haft en massa "pirrningar" i huvudet och även armar och ben, skit jag trodde att det var på väg bort:(


Idag på lunchen ska en kompis titta upp en stund. Hon är ingen fan av hundar så jag funderar på att låsa in Inka i sovrummet. Hon brukar ändå ligga och sova hela dagarna så då har hon ju det mysigt i sovrummet och hela dubbelsängen för sig själv:)

Av Pernilla - 26 september 2007 10:21

Här är lite bilder som jag tog häromdagen när jag var ute med Inka. Jag blev inte speciellt nöjd med dom men håll till godo i alla fall.

Av Pernilla - 26 september 2007 09:24

Usch, vet inte vad jag ska skriva. Bloggen blir bara tråkigare och tråkigare känns det som. Den nya medicinen har iofs känts bra, eller bra det har känts som om det segat sig åt rätt håll. Men idag vet jag inte:( Har inte sovit så bra på ett par nätter trots sömntabletterna och nu två nätter har benen skakat konstigt och obehagligt. Dessutom har jag ont och halvlock för ena örat:( Ska nog försöka sova utan tablett i natt. Hm, lycka till!


I eftermiddag kommer en kompis på ett litet besök, ska bli trevligt. Det är ju en stor skillnad nu mot innan, att jag kan träffa vänner. Bara en och en, inga folksamlingar, men ändå. Såsmåningom kan jag nog även gå i affärer och åka buss, hoppas jag!


Igår skrev jag inget kom jag på. Det som hände var att vi fick maten som vi beställt på internet och att jag började göra ett kort till en kompis lilla som fyller 1 år. Dessutom hämtade sambon ett paket från panduro som jag beställt på deras rea.

Av Pernilla - 25 september 2007 08:12

Väljer att visa en bild av Helsingfors vackra domkyrka. Jättegammal är den väl inte men i alla fall nästan 200 år. Och fantastiskt vacker!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards