Alla inlägg under februari 2007

Av Pernilla - 18 februari 2007 11:45

Oj, vad jag sovit länge idag. Typ 11-12 timmar. Nu känner jag mig så där riktigt seg. Och inte har jag ätit frukost än heller. Ska göra det så fort jag skrivit klart detta inlägget. Igår fick vi besök på eftermiddagen, en kompis och hans bebis. Hon har inte så mycket kolik längre så hon skrek inte alls som när hon varit här innan. Det var riktgt mysigt att ha henne här. Hon satt långa stunder hos alla och bara tittade sig omkring. Dottern tyckte att det var väldigt väldigt mysigt. Ja, jag med det ska jag inte förneka. Vi fikade pannkakor och hade alla de tillbehör man kan tänka sig: sylt, grädde, glass, hackad choklad m.m Supersmarrigt var det. De stannade till efter melodifestivalen. Sen var jag jättetrött. Hade inte sovit så mycket natten innan, så jag somnade i soffan när jag och sambon tittade på en film:( Så det var bara att gå och lägga sig och fortsätta sova....Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Diska i alla fall. Kul va? Blir så himla mycket disk så fort man inte tar det direkt. Jag diskade igår på förmiddagen men sen har vi inte diskat och nu är där ett berg med disk. Ses senare!

Av Pernilla - 17 februari 2007 07:54

Har redan varit uppe en bra stund, har läst tidningen bland annat. Sambon skulle iväg och jobba så jag vaknade av hans klocka, knäppt för det gör jag aldrig på vardagarna:) Dottern var också uppe med tuppen för hon ska åka till köpenhamn med några kompisar. Sonen är hos en kompis och jag vet inte när han kommer hem. Kvar är således jag (och Inka) och vad ska jag hitta på idag då? Har inte den blekaste aning:(

Av Pernilla - 16 februari 2007 18:39

Kom att tänka på en rolig historia som alltid får mig att le:) Blev genast lite gladare när jag tänkte på den. Behöver ni bli glada så läs nedan:)Det var på landsbygden på en bank. Några maskerade män rusar in och skriker - Lägg er ner, detta är ett rån!Alla slänger sig på golvet utom Axel som står där rakryggad. Mannen skriker på nytt - Lägg dig ner!- Nej, jag är specialagent. Då höjer dom rösten ytterligare och skriker: - Lägger du dig inte ner skjuter vi huvudet av dig. - Det gör ni inte, säger Axel, för jag är specialagent. Rånarna blir nu tveksamma och finner det lämpligast att lämna banken. När dom gått ut och stängt dörren hörs en förskrämd röst från en av damerna som just rest sig upp. - Axel, du är inte specialagent - du är senildement...

Av Pernilla - 16 februari 2007 17:50

Inka säger hej då till dotterns kompis:)Skönt med helg. Pratade mycket med min arbetskamrat i eftermiddags och det var skönt. Känns lite lättare nu. Ska bli skönt med helg!!

Av Pernilla - 16 februari 2007 08:28

Lite mindre arg idag, mer nere faktiskt. Allt är tråkigt, fick ta ett djup andetag för att gå in på jobbet och för att inte vända och åka hem igen. Och så längtar jag otroligt mycket efter min farmor. Önskar att hon var här så att jag fick prata med henne. Hur kan det komma över en så helt plötsligt? Hon har snart varit död i 10 år och innan dess så var hon dement ett par år. Jag har iofs tänkt på henne dagligen sen dess. Hon fanns alltid där för mig när jag behövde henne. Hon var den bästa. Saknar henne något enormt!!!!!

Av Pernilla - 15 februari 2007 09:03

2 finfina bilder på inkaliten! Inka som sover i Ikeapåsen:) Varför? Det vet bara hon och hon är ju lite smått tokig. Som sina ägare som vissa i släkten brukar säga:) Andra bilden är när Inka var 3 veckor och bilden är tagen till oss av uppfödaren. Visst är hon söt? Och visst blir man glad av bilderna? :)

Av Pernilla - 15 februari 2007 09:00

Är så irriterad och ilsk idag. Har en aning om varför men ändå inte! Försov mig i dag, och det är ju kul:( Blä!+ 4 telefonsamtal som ingen av dem var speciellt kul = MORR och GRRR och ARG!! Vissa här på jobb får passa sig idag tror jag!Tack för att jag fick skriva av mig!

Av Pernilla - 14 februari 2007 22:17

sov så gott!!! Nu är det dags att sova litegrann.I kväll har dottern och jag bakat bagels. Blev ingen middag utan vi åt nybakade bagels istället. De blev supergoda. Det får vi göra igen för det var inte så klyddigt som jag trodde pga att man ska koka degen innan man gräddar den. Men det var ganska lätt.Sen kollade vi på gamla foton på tvn. Kollade igenom de cdskivor som vi bränt genom åren med våra foton, kul. Kanske lägger in ett och annat foto sen.Men som sagt: Sov gott!!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards