Alla inlägg under augusti 2007

Av Pernilla - 10 augusti 2007 11:19

men idag har jag inget vettigt att skriva tror jag. Drömde mardröm om H i natt, det var räligt. Bråkade nyss med dottern, eller hon blev sur på mig men det går över snart igen. Sista semesterdagen i dag, men det är ok förutom att jag inte vet hur jag ska komma upp på måndag tidigt. Men det löser sig väl:)


Idag ska jag bara vara tror jag. Inte gå och handla, inte göra en massa här hemma, ingenting. Bara vara och må bra:)

Av Pernilla - 9 augusti 2007 10:40

Idag är en bra dag. Jag känner mig pigg och glad:) När jag var ute med Inka så kom jag på mig själv med att sjunga, kändes fantastiskt med tanke på hur jag mått länge länge.


Sen kändes det inte lika kul när jag kom hem och såg att hyllan på gästtoaletten ramlat ner och det var glasskärvor på hela toan. Men inte ens det kunde få mig ur humör. Bara att hämta dammsugaren och sen ringa och retas med "snickaren" (sambon) om hans usla upphängning.


I natt drömde jag att jag jobbade på dagis igen och det var så kul! Synd att det är så uselt betalt bara. Saknar barnen och pysslet! Jaja, sånt är livet. Iofs är det aldrig försent att utbilda sig igen men det är det där med pengarna:(


Idag är det tvättdag, tycker att jag gör inte annat. Men eftersom humöret är på topp ska tvätten inte få dra ner mig. Jag ska tvätta, jag ska le, jag ska dansa och jag ska sjunga!!!!!!!!!!!

Av Pernilla - 8 augusti 2007 10:13

det blev min skörd från falsterbo. Det kliar kan jag säga! Men jag har tagit allergitabletter så nu kliar det något mindre! Har dem mest på armarna och händerna men några på benen också. Dottern klarade sig bättre vilket är tur för hon tål dem inte utan får blaffor som är hur stora som helst. Rekordet är nog 9*14 cm som hon fick sist vi var i Härjedalen.


Idag tänkte jag gå lite på stan och se om jag hittar någon present till sambon som fyller år på tisdag. Och så har jag precis bestämt med en kompis att vi ska fika, så det passar bra. Dessutom tänkte jag städa lite här hemma för det ser lite rörigt ut. Sambon och dottern ska till veterinären med Inka på återbesök så håll nu tummarna att hennes urinvägsinfektion är borta!


Lite bilder från falsterbo kommer här(en från malmö på vägen hem också iofs):

Av Pernilla - 7 augusti 2007 20:23

Jag tolkar temat rakt upp och ner. Sött=Sötsaker och kakor. Här är två bilder på dotterns bakalster!

Av Pernilla - 7 augusti 2007 15:22

Idag har jag, dottern och min pappa varit på en 2 timmar lång cykeltur skanör-falsterborunt. Det var jätteskönt. Vi stannade bland annat i hamnen där jag drack en iskaffe och de andra åt glass. När vi kom hem igen bytte vi om till badkläder och cyklade ner och tog ett dopp i havet. Kändes inte lika kallt idag. Om några timmar åker jag hem medan dottern och pappa åker och kollar på MFF-HIFmatchen.

Av Pernilla - 6 augusti 2007 18:04

Nu är jag och dottern i falsterbo sedan igår kväll. Fantastiskt väder, sol från en klarblå himmel. Idag har vi varit på stranden ett par timmar. Vi badade också i det kalla vattnet, 18 grader. Uppfriskande minst sagt! Imorgon blir det nog också stranden ett par timmar innan vi åker hem till storstan igen:)

Av Pernilla - 5 augusti 2007 18:47

Är bara hemma en timme. Jag och dottern ska åka ner till mina föräldrar i falsterbo några dagar eftersom det ska bli så fint väder. Kan inte sitta i lägenheten och koka bort då:)


Vi har haft det bra i stugan. Badat i sjön, varit på marknad och slappat.

Av Pernilla - 3 augusti 2007 11:51

Lånar sonens dator för vi ska få ny skärm igen! Vet inte hur mycket saker de bytt ut på datorn utan att det hjälpt. Skärm har vi redan fått en ny och de har bytt en massa andra saker som grafikkort och moderkort m.m Men har det hjälpt? Nope! Håll nu tummarna för att den förra skärmen vi fick var defekt och att det funkar nu!


I natt var en bra natt igen:) För andra natten på rad kunde jag somna utan min MP3. Det har jag inte gjort sedan mitten på juni. Så jag är glad!!


Just nu håller jag på att tvätta för sambon var yr när han skulle sätta tvättid. Han satte den på 2 veckor sen så när jag upptäckte det var idag den enda dagen som fanns. Så det blir till att tvätta innan vi åker till stugan. Sonen blir hemma som vanligt. Men dottern hänger på. På söndag får vi gäster i stugan och sen på kvällen åker vi hem. Jag och dottern hade först tänkt stanna men vi åker hem och åker ner till falsterbo någon dag istället och badar.


Om jag inte skriver mer idag så blir det på söndag. 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards