Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Pernilla - 27 augusti 2007 19:27

Vecka 35
Musik

  • Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?

Jag gillar många olika typer av musik. Rösten på sångaren/sångerskan är det viktigaste för mig. Har sångaren/sångerskan en speciell röst då är jag såld.

Så det är allt från punk till listmusik. Men som sagt inte vad för något som helst.


  • Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?

Mest punk


  • Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?

Techno fixar jag inte. Dels är där oftast ingen sång och i mina öron låter det lika alltihop.


  • Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.

Sett live: Nirvana, Midnight oil, Cornelis Wreeswijk, Bad Religion och The Ramones, Ebba Grön, D.A.D mfl (Många festivaler som ung)

Vill se live: Bad Religion (igen), Pink, Robbie Williams, H.I.M och Elvis (om han hade levt)


  • Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?

Nej, har ingen autograf och vill ingen ha.

Av Pernilla - 27 augusti 2007 13:07

Nu har jag varit hos läkaren. Eller jag har varit hemma ett tag och fixat saker med jobbet. Läkarbesöket gick bra även om jag började gråta så fort jag fick syn på honom. Han lyssnade och tog på allvar. Jag blev sjukskriven tom den 18/9-07 till att börja med. Jag ska dubbla medicindosen + äta en annan medicin. Han skickar remiss till en privat psykiatrisk öppenvårdsmottagning. Och han har bokat in en tid då han ska ringa mig. Så det känns bra även om det inte känns bra!


Har pratat med min bästa arbetskollega och hon ska prata med dom på jobbet och se till att de tar in en vikarie. Dels för att allt ska funka, dels för att jag ska kunna vara lugn och inte gå och oroa mig för att ungdomarna inte får det det behöver och har rätt till.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards