Alla inlägg under november 2007

Av Pernilla - 18 november 2007 16:32

Här är lite bilder från albumet som jag gjort till bästa H i födelsedagspresent.

Av Pernilla - 17 november 2007 09:39

Gårdagen var en usel dag. Masor av oro i kroppen. Min bästa läkare ringde och vi hade ett samtal, det är så skönt att han ringer en gång i veckan. Mötet med psykologkandidaten gick också bra men det kändes märkligt. Det är märkligt att sitta och prata om sig själv. Jag är liksom mer van att prata om andra i mitt jobb. Efteråt kändes det tomt och konstigt så jag var tvungen att gå en promenad. Jag ska dit igen på tisdag eftermiddag. På kvällen var vi bjudna på middag, det var jättegottt med gryta och nybakat bröd, hos kompisar men jag kände att jag tacklade av ganska fort. Vi gick hem tidigt för jag orkade inte så länge.


Idag skulle dottern vara på skolan kl 07.00 för de har öppet hus, hon skulle visst vara i bageriet och baka. Nu har sambon och svärmor åkt dit för att kolla läget och handla lite i butiken.


Idag vill jag bara ta det lugnt och vila, hoppas att det blir så.

Av Pernilla - 15 november 2007 18:33

Det har gått i ett idag känns det som och nu är jag helt slut. Hade besök i förmiddags av bästa H. Hon fick sin födelsedagspresent, ett album som jag scrappat från vår resa i somras, och hon blev jätteglad. Ska lägga in lite bilder på det senare. Sen i eftermiddags hade jag besök av en annan vän. Jag fick ett par jättefina vinterkängor och ett par byxor av henne. Båda passade perfekt. Så nu har jag haft två långa fikor med massor med prat:) Så mysigt men det tar på krafterna!


Imorgon ska min bästa läkare ringa och sen på em ska jag till psykologkandidaten.

Av Pernilla - 14 november 2007 16:52

Den som är för gammal för att lära sig något nytt
har troligen alltid varit för gammal
för att lära sig något nytt.

Henry S. Haskins

Av Pernilla - 14 november 2007 16:13

Idag har jag inte varit på topp. Tror det blev lite mycket igår och så tar det ut sin rätt idag. Kroppen verkar vara expert på att bromsa mig, vilket ju är bra men sååååå irriterande. Det verkar som om jag kan göra en del hemma nu, inte alls mycket men det går trots allt framåt, men så fort jag sätter min fot utanför dörren så mår jag sk*t dagen efter.


På fredag ska jag få gå till en som studerar till psykolog och prata. Psykologerna har inte några tider för nya patienter så jag blev erbjuden att gå till kandidaten vilket jag nappade på. Behöver prata av mig med någon som inte känner mig. Och vem vet? Han kanske är superduktig!

Av Pernilla - 14 november 2007 08:23

Gårdagen började med att jag traskade ut till min svägerska för en kaffe och lite skitsnack. Lite störigt är att jag får ont i knävecken när jag går. Höften känns hyfsat ok efter sprutan men nu trilskas knäna:( Lite senare var det dax för läkarbesök på hjärnhälsan och det gick bra. Han ska försöka få tid till en av deras psykologer för terapi innan jul. Hoppas att det går för det har jag ju bett om hela itiden. Jag tror på kombinationen medicin och terapi.Sen var jag på apoteket och hämtade en ny laddning medicin. Nu har jag 10.50 kr kvar till frikort.


Idag ska jag ha en riktig vilodag, jag tror att jag behöver det. Kanske pyssla litegrann, diska, byta lakan men inte mycket mer.

Av Pernilla - 13 november 2007 08:21

Här är 3 bilder tagna från min balkong för ett par minuter sen. Så här ser det ut ute där jag bor idag.

Av Pernilla - 12 november 2007 19:00

Det har varit en ganska ok dag idag även om jag varit trött. Dottern var hemma pga att de hade D-dag, vad nu det är. Vi kollade på en julfilm:) Dottern har dessutom bakat två banankakor eftersom vi hade flera övermogna bananer.


Jag har pysslat en del idag och det har varit kul. Jag har orkat sitta längre stunder än jag brukar.


Imorgon ska jag gå en promenad hem till svägerskan och stanna på en kaffe och lite skitsnack. På eftermiddagen ska jag dessutom till läkaren.


Inka aka Pip-Larsson har varit tradig idag med sitt pipande och ylande. Hoppas att hon snart kommer över det och att hon inte väcker oss 05.15 som hon gjorde imorse.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards