Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

Droppen som fick bägaren att rinna över + citat

Av Pernilla - 22 augusti 2007 19:09

Idag kom den, droppen som fick bägaren att rinna över. Jag har ju inte mått så bra på den senste tiden och sen jag börjat jobba igen har det blivit värre. Ont i kropp och själ. Mått dåligt på bussen in till jobbet, hyperventilerat, hjärtklappning, illamående och på senaste tiden även gråtit. Det har ändå gått någotsånär att ta sig in på jobbet och hålla masken även om det varit kaos inombords. Och alla mina fysiska besvär som nästan försvann i slutet på semestern är tillbaka med full kraft. Men idag gick det inte längre. Då grät jag som bara den på jobbet och min bästa arbetskamrat tvingade mig att åka hem igen. På bussen rann tårarna (även sen resten av dagen). Väl hemma ringde jag min läkares sekreterare och bad att han skulle ringa upp mig. Men han hade inte tid till det idag sa hon utan fick ringa imorgon. Men han ringde faktiskt på eftermiddagen och jag förklarade hur det var. Han sa då att jag skulle stanna hemma och så fick jag en tid på måndag (istället för på fredagen den 31:e). Så är läget nu.  Vad fan är det för fel på mig? Känns som om jag håller på att bli helt koko!


Veckans citat får bli:

"Prata inte om den där droppen utan om bägarens innehåll"

Loesje


(och jag önskar att jag visste vad bägaren innehåller!!)

 
 
Sus

Sus

22 augusti 2007 21:00

Kramar i massor!
Bry dig inte att ta reda på vad det är i bägaren just nu. Bry dig bara om att må bättre. En sak i taget you know!!

STORA STORA KRAMAR

http://www.davidsonsus.blogspot.com

 
Ingen bild

a

22 augusti 2007 22:14

Min kära älskade syster, jag vill så gärna kunna hjälpa dig. Om du vill, ring så pratar vi, jag tror att du för att må bättre måste ta reda på vad som finns i bägaren. Be doktorn om tid till någon för samtal. Många långa hårda kramar. /a

 
lisa

lisa

22 augusti 2007 22:34

du är inte tokig. du har ju sett hur det har fungerat i vår familj - man kan inte stressa sig frisk. det där med att man måste nå bottnen för att komma upp, det är tyvärr sant när det gäller de flesta av oss. innan dess försöker man låtsas som att allt fungerar, om man bara biter ihop, fokuserar, blir vuxen, blir bättre på att organisera sig, umgås med nytt folk, äter annorlunda etc, så ska man ta sig ur hålet, men det fungerar ju inte riktigt så.
jag tror snarare att man måste sluta streta emot för att kunna komma tillbaka och flyta upp till ytan.
så, ta hand om dig och stressa inget. varenda stressminut läggs på hög och det tar så förbannat lång tid att skaka av dem att det är verkligen inte värt det i ett sådant här läge.

vill du snacka över en fika utan att gubbarna har den minsta aning, så vet du var jag finns.

http://www.schmut.net

 
Nini

Nini

23 augusti 2007 10:10

Jag kan inte skriva det bättre än lisa, men vill tala om att jag har läst vad du skrivit och finns också här för dig. Jag vet vad du går genom...
KRAM

http://nini.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

22 augusti 2008 10:24

Hej du verkar ha gått in i väggen...för 6 år sedan gjorde jag det.. det är inga fel på dig.. men det tar tid att komma tillbaks. det går man tar dagen som den kommer...
LYCKA TILL!

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 oktober 2012 10:30

Det känns KONSTIGT att inte kunna delta i de olika teman som tisdagstemat har. Min dator har gått sönder och det går inte att lägga in bilder från kameran. Och jag vägrar lägga in kassa mobilbilder! ...

Av Pernilla - 2 oktober 2012 08:21


  Höstförpackning!

Av Pernilla - 25 september 2012 09:14


Jag blir lika paff varje gång jag ser att mitt förslag till tema har valts. Det är så roligt och en ära.   Jag har valt en bild på en staty i Örnsköldsvik som verkligen är gåtfull. Den väcker så många frågor. Hos mig i alla fall! ...

Av Pernilla - 21 september 2012 08:33


 

Av Pernilla - 11 september 2012 10:09


  Det är så himla roligt att få med sitt eget tema och 2 veckor på rad dessutom:) Hobby ja...Jag tycker om det mesta inom det estetiska. Måla porslin, decoupage, scrappbooking, måla......Allt som inte innehåller nål och tråd! Här har jag målat p...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards