Alla inlägg den 21 maj 2007

Av Pernilla - 21 maj 2007 19:06

Man ska inte ropa Hej förrän man är över bäcken! Inte skulle det lösa sig så lätt som jag trodde, åh nej! Kommer till The Phone House och har tittat ut en mobil som jag tycker passar. Men nej den kunde jag inte välja utan att betala till 280 kronor. För det var vad mellanskillnaden blev mot vad de hade räknat ut vad min gamla telefon hade kostat. Uteslutet sa jag, jag betalar inte till en enda krona! Varför skulle jag? Vad får man för "sveda och värk"? För att man har varit utan telefon i 4,5 månad? Ingenting! Det är tydligen inte värt någonting, inte ens 280 kronor. Fatta att man blir trött! Om jag tar en billigare telefon då? Får jag mellanskillnaden i handen då? Nej, det kunde jag ju inte få. Så man kan säga att de vann- de lyckades trötta ut mig! Till slut sa jag bara: Ge mig en telefon som du tycker är likvärdig med min gamla så att jag kan lägga min energi på annat och gå här i från och hoppas på att jag slipper sätta min fot i den här butiken igen!


Säljaren verkade inte ens fatta hur dåligt det är för The Phone House att behandla sina kunder illa. Jag sa till honom att man ska väl vilja behålla sina kunder? Men det har ni ju redan sagt att ni inte kommer att vara svarar puckot! Då svarade jag honom bara: Tror du att jag lever i en bubbla? Han tror uppenbarligen inte att jag har några vänner, att min familj har vänner, att jag bloggar på internet:) Jaja, jag är övertygad om att The Phone House har förlorat mer än de 280 kronorna som det hade kostat dem att ge mig den telefonen jag vill ha.


Nog om The Phone House! De suger och det FETT!

Av Pernilla - 21 maj 2007 15:08

Jag får en ny mobiltelefon! Ett annat märke då eftersom Siemens gått i konkurs. Så himla skönt! Nu slipper jag tjafsa med The Phone House mer. Eller ja, jag har ju inte fått den nya än men jag kan gå in i butiken och hämta ut en ny annan telefon. Allt enligt den trevliga personen som jag prata med på The Phone house i Stockholm. De i "min" butik borde gå på kurs hos honom. Så skönt när detta är ur världen!

Av Pernilla - 21 maj 2007 14:05

Veckans frågor handlar om träning.


Träning
· Varför tränar du?

Jag gör ju inte det! Men jag borde!


· Hur ofta tränar du?

Aldrig


· Vad brukar du träna?

Inget eftersom jag inte tränar. Har funderat på att börja gå mer. Kanske skaffa mig en cykel och cykla lite.


· Finns det något negativt med träning?

Ja, det är jobbigt:)


· Finns det något positivt med träning?

Såklart, bättre kondition, piggare och fräschare. Så varför kommer jag inte igång?

Av Pernilla - 21 maj 2007 08:27

Dottern är hemma igen, hon hade haft en härlig men även tänkvärd resa. Hon hade så klart shoppat en massa, shorts och linne + converseskor. Och godis:) Hon hade dessutom köpt majsbågar (Typ ostbågar) med jordgubbssmak, chokladsmak och kolasmak. De med chokladsmakade jag och de var sådär måste jag säga. Det är i alla fall skönt att ha henne hemma!!!!


Än har det inte kommit några tjejsnacksfrågor men de kommer väl och då svarar jag på dem då.


Vanlig jobbdag idag, hela veckan faktiskt.

Ikväll har jag en dejt med tvättmaskinen:( Känner inte alls för att tvätta idag men det måste göras, så är det bara.


Skriver mer sen när tjejsnacksfrågorna kommer - Tills dess- Ha det bäst!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards