Direktlänk till inlägg 8 maj 2007

Eurovision 2007- snart är det dax:)

Av Pernilla - 8 maj 2007 14:53

Nu börjar det närma sig för Eurovision 2007 (http://www.eurovision.tv/), ska bli så kul! På torsdag är det dax för semifinalen. Hoppas att jag hinner hem från Köpenhamn! Jag har lyssnat igenom och recenserat låtarna. Mina favoriter just nu är: Österrike, Island, Grekland, Sverige, Finland


Semifinalen:

Österrike -Artist: Eric Papilaya Låt: Get a life- get alive – Bra låt! Gillar Poäng:5

 

Lettland – Artist: Bonaparti.Iv Låt: Questa notte -Ge mig styrka! Poäng:2

 

Turkiet – Artist: Kenan Dogulu Låt: Shake it up shekerim -Kunde varit så mycket bättre! Poäng:3

 

Slovenien – Artist: Alenka Gotar Låt: cvet ze juga –Tack, men nej tack Poäng: 2

 

Belgien – Artist: KMG Låt: Love power  -Gillar inte alls den här typen av musik. Poäng:2

 

Estland – Artist: Gerli Padar Låt: Partners in crime -Duger absolut Poäng:3,5

 

Ungern –  Artist: Magdi Ruzsa Låt: Unsubstantial blues -Schysst! Cool röst! Poäng:4

 

Andorra – Artist: Salvem el mon Låt: Anonymous -Visst varför inte? Poäng:3,5

 

Malta – Artist: Olivia Lewis Låt: Vertigo -Inte sämst i alla fall. Poäng: 3


Norge – Artist: Guri Schanke Låt: Ven a bailar conmigo -Om man gillar musikaler så! Poäng:3

 

Makedonien – Artist: Karolina Goceva Låt: Mojot svet -Bra refräng! Poäng:4

 

Portugal – Artist: Sabrina Låt: Danca comigo -Tja? Varken eller Poäng:2,5

 

Tjeckien – Artist: Kabat Låt: Mala dama - Nej, funkar inte. Minst 1 år för sent! Poäng:1

 

Serbien – Artist: Marija Serifovic Låt: Moltiva- Mysig, men håller hennes röst? Poäng:4

 

Polen- Artist: The Jet Set Låt: Time to party -Bästa från Polen på länge, men hon bör tona ner på ”sexshowen” den är bara pinsam. Poäng:3

 

Kroatien – Artist: Dragonfly feat Dado Topic Låt: Vjerujem u ljubav- zzzzzzzzzzzzz -Poäng:1,5


Danmark – Artist: DQ Låt: Drama queen -Inte bra men speciell Poäng:3

 

Albanien – Artist: Aida och Frederik Ndoci Låt: Hear my plea -Halledul (betyder Herre gud) som sonen skulle sagt när han var liten - Poäng:1

 

Nederländerna – Artist: Edsilia Rombley Låt: On top of the world - Så trist-Poäng:2

 

Moldavien – Artist: Natalia Barbu Låt: Fight - Varken eller -  Poäng:2,5

 

Schweiz – Artist: Dj Bobo Låt: Vampires are alive -Tycker den är kul och har ok refräng. Kanon eller kalkon? Poäng:3,5

 

Montenegro – Artist: Stevan Faddy Låt: Hajde Kroci- Men blä, vilket skräp! Värsta reklamlåten, kom och köp! Eller "Här kommer världens bästa räddningspatrull som löser fallen för din skull" på serbiska! Poäng:1

 

Georgien – Artist: Sopho Låt: Visionary dream- Gör i alla fall sin egen grej. Men den är jobbig Poäng:1,5

 

Island – Artist: Eirikur Hauksson Låt: Valentine lost- Bra röst och bra låt! Poäng:5


Vitryssland – Artist: Koldun Låt: Work your magic -Nästa bondlåten? Blir lite löjligt och jag tänker på Hipphipp och när de gjorde bondlåtar på ryska. Engelska uttalet lämnar övrigt att önska. Istället för willing sjunger han wheeling. Är det hjula på engelska:)? Poäng:2,5

 

Cypern- Artist: Evridiki Låt: Comme ci comme ca -Bra låt! Poäng:4,5

 

Israel- Artist: Teapacks Låt: Push the bottom -Värsta skämtet Poäng: 1


Bulgarien – Artist: Elitsa och Stojan Låt: Water - Får ont i skallen Poäng:1



Finalen (redan färdiga):

Armenien-  Artist: Hayko Låt: Anytime you need -Fin låt Poäng:3,5


Rumänien – Artist: Todomondo Låt: Liubi liubi, I love you- Joppediedieda! Blä! Poäng:1

 

Storbritanien – Artist: Scooch Låt: Flying the flag (for you) -Åh, nej! Poäng:1

 

Ukraina – Artist: Verka Serduchka Låt: Rijeka bez imena -Kanon eller kalkon? Poäng:3 (för avvikandet)


Tyskland – Artist: Roger Cicero Låt: Frauen regier´n die welt - Annorlunda och inte helt fel Poäng: 3,5

 

Ryssland – Artist: Serebro Låt: Song number 1- Antagligen farlig men inte riktigt i min smak. Poäng: 4

 

Frankrike – Artist: Les fatals Picards Låt: Lámour ā la francaise -Men varför blandar han franska och engelska på detta viset? Låter helt tönt. Men låten är egentligen helt ok. Poäng:3

 

Sverige- Artist: The Ark Låt: The worrying kind- För att det är Sverige! Låten har växt i mina öron Poäng: 5

 

Grekland – Artist: Sarbel Låt: Yassou Maria -Smör, smör men jag gillar det Jag tror att jag varit latino i mitt förra liv Poäng:5

 

Litauen- Artist: 4fun Låt: Love or leave -Så tråkig Poäng:2

 

Finland – Artist: Hanna Pakarinen Låt: Leave me alone- Väldigt bra men det finns ändå ett men….Poäng:5

 

Irland – Artist: Dervish Låt: They can´t stop the spring- Åh, hjälp. Ta bort! Poäng: 2

 

Spanien – Artist: Nash Låt: I love you mi vida- Har hört sämre men bättre också. Lät lite falskt live Poäng: 2,5

 

Bosnien - Artist: Marija Stestic Låt: Rijeka bez imena -Tråkig men fin Poäng: 3

   
 
Lotta

Lotta

8 maj 2007 22:23

Vad imponerad jag blir .
Vad duktig du är som recenserat alla,
ska gå in här igen till helgen och jämföra vad jag tycker .
Jag har bara hört Sveriges . Tack !

http://envilsenloppa.blogspot.com

 
Ingen bild

Hanna

9 maj 2007 14:26

Vi tycker ganska samma (som vanligt) förutom några få t.ex Grekland.
Mina högsta poäng går till Finland, Island och Serbien. Därefter kommer Sverige och Moldavien.
Here are the votes from the S. Parkgatans jury:
Andorra 4
Albania

 
Ingen bild

Hanna

9 maj 2007 14:37

(Jag hatar min dator just nu!)
... Albania 2
Armenia 3
Austria 3
Bosnia Herzegovinia 3
Belgium 3
Bulgaria 1
Belarus 4
Switz 3
Cuprys 4
Czech Republica 2
Germany 4
Denmark 3
Estonia 3,5
Spain 3
Finland 5
France 2,5
Georgia 3
UK 2,5
Greece 3
Croatia 3
(Oj, vad många länder, pust)
Hungary 2
Ireland 4
Israel 2
Iceland 5
Lithuania 3
Latvia 1,5
Moldova 4,5
Montenegro 1
Fyr Macedonia 3
Malta 3
The Netherlands 3
Norway 2
Poland 3
Portugal 2
Romania 3
Serbia 5
Russia 3
Sweden 4,5
Slovenia 1
Turkey 3
Ukraine 2,5
Detta är poängen från Parkgatan för denna gång (enbart baserade på genomlyssning av CD:n ca 5 ggr).
Kram på dig Pernilla
(jag lovar att vara frisk imorgon)

 
Ingen bild

Pinse

9 maj 2007 14:51

Tack Hanna! Kul att läsa:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 oktober 2012 10:30

Det känns KONSTIGT att inte kunna delta i de olika teman som tisdagstemat har. Min dator har gått sönder och det går inte att lägga in bilder från kameran. Och jag vägrar lägga in kassa mobilbilder! ...

Av Pernilla - 2 oktober 2012 08:21


  Höstförpackning!

Av Pernilla - 25 september 2012 09:14


Jag blir lika paff varje gång jag ser att mitt förslag till tema har valts. Det är så roligt och en ära.   Jag har valt en bild på en staty i Örnsköldsvik som verkligen är gåtfull. Den väcker så många frågor. Hos mig i alla fall! ...

Av Pernilla - 21 september 2012 08:33


 

Av Pernilla - 11 september 2012 10:09


  Det är så himla roligt att få med sitt eget tema och 2 veckor på rad dessutom:) Hobby ja...Jag tycker om det mesta inom det estetiska. Måla porslin, decoupage, scrappbooking, måla......Allt som inte innehåller nål och tråd! Här har jag målat p...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards