Alla inlägg under januari 2007

Av Pernilla - 14 januari 2007 16:57

Här är lite bilder från stormen som jag tog innan idag. Emellanåt har det blåst rätt rejält och emellanåt nästan inget alls. Trodde att den skulle ha avtagit nu men nyss friskade det på ganska rejält och började regna.

Av Pernilla - 14 januari 2007 10:31

Vår fina provisoriska kyl på balkongen. Får se om den klarar sig i vindarna som väntas komma under dagen. Än så länge står den still.Än är det inte så farligt med blåsten här inöver land men jag kan tänka mig att det blåser "litegrann" vid havet, vi får se hur det blir under dagen. Inka har varit ute så vi behöver inte gå ut på ett par timmar i alla fall. Svärmor tänkte titta över idag, får se om hon vågar sig ut.

Av Pernilla - 13 januari 2007 20:50

ORKANVARNING Klass 3-varning (röd) har utfärdats för Västsverige. Klass 2-varning gäller för övriga Götaland, nästan hela Svealand och södra Norrland.Sitter och gör ingenting. Väntar på stormen kanske. nä, sambon, dottern och en kompis kollar på en dålig film så jag flydde till datorn. Har bara surfat runt och läst en massa katastrofnyheter som:"Gudruns lillasyster" på väg till Skåne, "Man kan få en takplåt i huvudet", Orkanbyar och stormvindar på väg, ”Håll er inne under orkanen” etc etc. Jaja, vi får väl se vad det blir av det hela. Ut med hunden måste vi gå i vilket fall som helst. Och sonen får jag inte hem före 02.00 i vilket fall som helst. Han tycker bara att jag är en kycklingmorsa.

Av Pernilla - 13 januari 2007 14:50

Idag är det stora fixaredagen om ni inte visste det. Vi har packat upp 2 av våra 3 återstående flyttkartonger, städat, bytt lakan och plockat undan. Nu har vi bara 1 flyttkartong stående kvar i sovrummet, de andra är ute ur huset! Så skönt. Visst har vi lite kvar att sätta upp på väggarna men annars är vi så gott som klara, om man nu blir det någongång?I eftermiddag/kväll kommer en kompis för att kolla på film. Han har med sig sin lilla dotter som har kolik så det blir nog sjönsång här ivkäll. Jag tänkte att jag kan ta hand om henne så kollar de på film:)

Av Pernilla - 13 januari 2007 11:15

Hittade denna på tonårsmorsa: http://blogg.aftonbladet.se/33/ och var tvungen att norpa den:)

Av Pernilla - 12 januari 2007 21:00

Nu är vi hemma från bion. Ja, inte allihop för barnen försvann åt sina håll efter filmen. Men sambon och jag i alla fall. Vi såg The Departed och den var sådär. Gillar inte när de skjuter folk till höger och vänster stup i kvarten. Och dessutom måste de skjutas i huvudet så att det far ut blod och annat äckel. Leonardo di Caprio som jag har väldigt väldigt svårt för var ovanligt bra i den här filmen. Filmen var väl ok men inte mer. Och det var trevligt att hitta på något alla fyra och så fick man äta godis:)

Av Pernilla - 12 januari 2007 08:51

Reparatören kom och startade kylen (som startar men inte blir kall) och sa den fungerar sen gick han. Tror han verkligen att vi är så dumma att vi inte startat om den? Klart vi kollat det! I alla fall måste vi ringa idag igen. Och eftersom den bara är 1 1/2 år måste de ringa tillverkaren. Så vi kommer att vara utan kyl länge, antar jag. Hoppas att det inte blir så mycket varmare så att vi åtminstonde kan ha maten på balkongen.För övrig höll jag på att blåsa bort imorse. Blåst och småregn är så där om ni frågar mig! Jag trodde att vi bestämt att gråväder skulle förbjudas!!!!!Ikväll ska vi gå på bio hela familjen. The Departed, hoppas att den är bra. Biocheckar är bra för fattig januarimånad:)

Av Pernilla - 11 januari 2007 14:31

Som synes på radarbilden är det gråväder idag (och alla andra dagar med för den delen). Mörkt, blåsigt och regnigt när man går till jobbet och mörkt, blåsigt och regnigt hela dagen när man tittar ut och mörkt, blåsigt och regnigt när man går hem. Får försöka skapa sol i sinnet istället. Men hur? Godis funkar alltid:) Men det ska jag försöka undvika i det längsta - tar en morot istället! Tipsa mig gärna om "sol i sinnet -saker"!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards