Alla inlägg under maj 2008

Av Pernilla - 15 maj 2008 04:37

nu orkade jag inte vända och vrida på mig längre. Så jag gick upp för tredje eller fjärde gången denna natten och nu blev jag uppe. Har ätit lite frukost och surfar nu litegrann.


Vid 10 ska jag till psykologen.

Av Pernilla - 13 maj 2008 06:41

Så här ser det ut på baksidan av vår stuga när vi inte varit där på ett tag.

Av Pernilla - 12 maj 2008 09:35

Attans vad jag sover dåligt nuförtiden. Sitter här vid datorn som en zombie för att jag har sovit så himla oroligt i natt. Tycker att jag vaknat hela tiden. Kl 06 var det inte lönt att försöka mer så då låg jag och lyssnade på radio en stund. Nu sitter jag här vid datorn och försöker göra något vettigt.

Av Pernilla - 8 maj 2008 08:57

Känns lite som jag bor i ett vakum. Går mest runt som en osalig ande och orkar inte ta mig för så mycket. Jag sover inte så ofta middag längre men går och lägger mig desto tidigare. Jag är helt färdig vid 19.30 men brukar försöka hålla ut till 20.30 i alla fall. Sen sover jag en orolig sömn, trots sömnmedicin. Har ont i käkarna så jag tror jag spänner mig på nätterna. Sambon säger att jag skricker i sömnen också så det låter som en skräckfilm.

Av Pernilla - 6 maj 2008 18:49

För en vecka sen eller så fick jag reda på att jag har karpaltunnelsyndrom på vänster sida. Jag har problem med båda armarna men undersökningen visar bara om nerven har blivit skadad för att den är i kläm vilket den tydligen har blivit på vänster sida men inte på höger. Pratade med min neurolog idag och han skulle skicka en remiss till ortopeden så jag kan få armen opererad. Skulle diskutera med ortopeden om de ev ska ta höger arm också. Så nu är det väntan som gäller. Såg att det var ca 9-13 veckors väntetid men det var innan sjukvårdsstrejken så nu tar det väl ännu längre tid.

Av Pernilla - 6 maj 2008 07:26

Eftersom jag ff inte har någon hel kamera får jag återvinna en bild. Detta är en bild från mitt kontor på jobbet, där jag har denna goding:)

Av Pernilla - 4 maj 2008 10:07

I juni har jag varit borta från jobbet ett år, förutom 1 1/2 vecka i augusti förra året. På ett sätt känns det som om jag förlorat ett år och på ett annat att jag vunnit ett år. Jag har lärt mig extremt mycket om mig själv och andra. Vilka som finns där och vilka som är puts väck efter att man blir sjuk. Jag är inte på långa vägar färdig med att lära känna och förbättra mig men på god väg. Jag jobbar på att bli Pinse igen men en uppdaterad och bättre, starkare version. När jag faller, vilket jag är övertygad om att jag kommer att göra många gånger än, så märker jag att jag tar mig upp fortare. Jag har också blivit bättre på att kräva hjälp. Jag ringer till mina läkare och ber om hjälp när jag känner att jag inte reder ut det. Jag ber familjen om hjälp och jag säger nej om jag inte vill göra saker. Innan hade jag tänkt men inte ska jag.........

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards