Alla inlägg den 10 mars 2007

Av Pernilla - 10 mars 2007 22:51

Så vann då The Ark, inte helt oväntad men lite trist. Jag ville hellre att Måns skulle vinna. Dottern hejade på The Ark så hon blev superglad. Jag blev inte ledsen direkt men det hade varit kul om Måns hade vunnit. Annars gick min gissning ganska hyfsat. De jag gissade helt galet på var Sebastian och Marie Lindberg annars tycker jag nog att det var helt ok gissat:) Nu får vi vänta och se hur det går i Helsingfors, spännande:) Så här gissade jag att det skulle bli:1.THE ARK - WORRYING KIND Rätt2.MÅNS ZELMERLÖW - CARA MIA Fel kom 3:a3.ANDREAS JOHNSON - A LITTLE BIT OF LOVE Fel kom 2:a4.SEBASTIAN - WHEN THE NIGHT COMES FALLING Fel kom 8:a5.SONJA ALDÉN - FÖR ATT DU FINNS Fel kom 6:a6.SARAH DAWN FINER - I REMEMBER LOVE Fel kom 4:a7.SANNA NIELSEN - VÅGAR DU, VÅGAR JAG Rätt8.MARIE LINDBERG - TRYING TO RECALL Fel kom 5:a9.ANNA BOOK - SAMBA SAMBERO Rätt10.TOMMY NILSSON - JAG TROR PÅ MÄNNISKAN RättAnnars har vi haft en trevlig dag med besök av syster med familj. Och jag fick umgås lite med min lilla systerdotter. Och sedan fick vi besök av kompis och hans lilla bebis. De har precis gått och sambon gick med för att gå ut med Inka.Nu är jag trött, sov dåligt i natt. Ska nog gå och sova snart, men måste sätta klockan på rigning så att jag har koll så att sonen kommer hem som han ska. Han är visserligen bara en 200 meter bort hos en kompis men ändå!Ses imorgon.

Av Pernilla - 10 mars 2007 10:35

Idag är det ju finalen i melodifestiveln, kul:)Så här vill jag att resultatet ska bli, om jag får önska!1.MÅNS ZELMERLÖW - CARA MIAGillar både Måns och låten2. THE ARK - WORRYING KINDDet gör iofs inget om The Ark vinner för jag tror de har lika stor chans i stora finalen men Måns hade varit roligare, tycker jag. De har en bra låt de med.3. ANDREAS JOHNSON - A LITTLE BIT OF LOVEAndreas är Andreas. Bra låt, bra framträdande men inte min vinnare!4. SARAH DAWN FINER - I REMEMBER LOVEFinstämd ballad, fantasktisk sångröst men har inget med finalen att göra. Lite trist med ballader tycker jag.5. SONJA ALDÉN - FÖR ATT DU FINNSFin låt, fin röst men ganska intetsägande6. SANNA NIELSEN - VÅGAR DU, VÅGAR JAGJaha. Hon har bra röst i alla fall7.MARIE LINDBERG - TRYING TO RECALLKonstigt egentligen att denna är i final men det var inte så mycket motstånd när hon vann antagligen. Ingen vinnare. Sverige kommer att hamna bland de sista om inte sist om hon vinner. 8. SEBASTIAN - WHEN THE NIGHT COMES FALLINGJa, jag får väl sätta honom här för han är bättre än de som kommer efter, men jag gillar verkligen inte honom. Hu, jag får rysningar! 9. TOMMY NILSSON - JAG TROR PÅ MÄNNISKANBottennapp så trist och kass låt! 10. ANNA BOOK - SAMBA SAMBEROKommer tyvärr inte ihåg låten, men jag kommer tyvärr ihåg Anna Book på scen i ålaskinn. Såg ut som man trätt ett ålaskinn på en tunna. Huh! När det finns så mycket fina kläder, märkligt!Så här tror jag att det blir:1.THE ARK - WORRYING KIND2.MÅNS ZELMERLÖW - CARA MIA3.ANDREAS JOHNSON - A LITTLE BIT OF LOVE4.SEBASTIAN - WHEN THE NIGHT COMES FALLING5.SONJA ALDÉN - FÖR ATT DU FINNS6.SARAH DAWN FINER - I REMEMBER LOVE7.SANNA NIELSEN - VÅGAR DU, VÅGAR JAG8.MARIE LINDBERG - TRYING TO RECALL9.ANNA BOOK - SAMBA SAMBERO 10.TOMMY NILSSON - JAG TROR PÅ MÄNNISKANInnan finalen ska syrran med familj komma hit. Vi ska äta lite tacos och kladdkaka:) Så får jag träffa min lilla systerdotter :), det är inte alltför ofta! Ikväll får vi ännu ett bebisbesök. Hoppas hon inte skriker sönder finalen bara. Är hon tyst är hon välkommen:)Blir nog en bra dag idag! (när vi väl har städat klart! Måste ju städa inför besöket)

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards