Direktlänk till inlägg 24 mars 2007

En Koppswanabee!

Av Pernilla - 24 mars 2007 18:21

Idag har varit en mycket intressant dag när annorlunda saker har skett. Imorse när jag öppnade balkongdörren hörde jag en massa småflickor som sjöng. Tittar ut och ser en hel rad med flickor i sovsäckar. Varför tänkte jag då men kom snabbt på att Darin spelar ikväll. Aha, de köar alltså för att få bra Darinplatser. Och ännu nu kl 18.30 är de lika pigga och sjunger och snart får de väl komma in:)Sen gick sambon och jag på stan. Vi växlade pengar, var på apoteket och gick sen och köpte varsin caffe latte som vi intog på en bänk i solen. Härligt väder. Och att det var härligt väder märktes för det var mycket folk i stan. Jag träffade både nuvarande kollegor och fd. Väl hemma städade vi. Så nu är här så fint med dammsugade och svabbade golv. Dammtorkade ytor, skrubbade toaletter och ingen disk. Fint som snus:) Sambon gjorde iordning balkongen också. Han la bland annat plattor, nu ska vi bara köpa lite växter så är där jättefint!Till middag gjorde jag Flygande Jakob och det var nog ett par tre år sen sist. Och nu bakar dottern nöt- och chokladkakor. Ska bli mums!!!!Men det allra intressantaste hände på vår parkering och jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig. Vi har en granne som är en "Koppswanabee" tror jag! Någon okänd hade parkerat väldigt dumt och över grannens parkeringsplats och han blir väldigt väldigt arg! Han spottar och fräser och framförallt så svär han. När felparkeraren sen dyker upp så ligger han väldigt risigt på det. Värsta bråket uppstår och grannen tar tom till handgripligheter (slår på felparkerarens bil) och spottar efter honom. Och som han svär och hur han svär:) Han skriker "You motherfucker", "fuck you", "fuck off", "you son of a bitch" etc,. Till saken hör att han är i 60-årsåldern och från något arabiskt land. Det lät så himla roligt:) Tror ni han sett för många amerikanska filmer? Eller kanske har han inspirerats av Torkel Peterssons rollfigur Benny i Kopps? Bråk är aldrig roligt, men det här var faktiskt väldigt väldigt roande:) Och ingen blev fysiskt skadad för då hade det ju inte gått att skratta åt det hela.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 30 oktober 2012 10:30

Det känns KONSTIGT att inte kunna delta i de olika teman som tisdagstemat har. Min dator har gått sönder och det går inte att lägga in bilder från kameran. Och jag vägrar lägga in kassa mobilbilder! ...

Av Pernilla - 2 oktober 2012 08:21


  Höstförpackning!

Av Pernilla - 25 september 2012 09:14


Jag blir lika paff varje gång jag ser att mitt förslag till tema har valts. Det är så roligt och en ära.   Jag har valt en bild på en staty i Örnsköldsvik som verkligen är gåtfull. Den väcker så många frågor. Hos mig i alla fall! ...

Av Pernilla - 21 september 2012 08:33


 

Av Pernilla - 11 september 2012 10:09


  Det är så himla roligt att få med sitt eget tema och 2 veckor på rad dessutom:) Hobby ja...Jag tycker om det mesta inom det estetiska. Måla porslin, decoupage, scrappbooking, måla......Allt som inte innehåller nål och tråd! Här har jag målat p...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards